Verzenden en retourneren

Om er zeker van te zijn dat onze composiet producten ten alle tijden spoedig en schadeloos worden bezorgd bij de klant hebben we bewust voor onze logistieke partner Melis gekozen. Melis is gespecialiseerd in pallet transport en garandeert dat de producten tiptop in orde bij de klant worden afgeleverd! Melis levert in zowel Nederland als België.

In het geval van een retourzending plannen wij gezamenlijk met de klant een ophaaldatum in zodat Melis vervolgens de artikelen bij de klant thuis komt ophalen. Dit scheelt de klant weer een hoop gedoe! Let op: er kan alleen geretourneerd worden als de producten nog in de orgineele verpakking zitten.

Zo nu en dan bezorgen wij onze producten ook zelf met onze Buitenpaneel-bus! Wanneer het voor ons goed uitkomt de pakketten zelf te bezorgen bij de klant leveren wij deze zorgvuldig af zodat je gegarandeerd bent van onze Buitenpaneel-zekerheid!

Garanties verzending en bezorging

Welke garanties krijg je bij onze verzending?

  • Spoedige levering, altijd binnen 5 dagen bezorgd!
  • Live locatie van Chauffeur en levertijd die up to date blijft, een succesvolle levering gegarandeerd!

Voordelen Melis

  • Direct contact met de vervoerder:In de avond voor de door de klant uitgekozen dag van levering, of in de ochtend op de dag van levering ontvangt de klant een track and trace van Melis.
  • Persoonlijk contact met de chauffeur:Op de dag van levering neemt de chauffeur altijd contact met je op zodat je op de hoogte bent van de exacte tijden wanneer je bestelling wordt afgeleverd!

Schade aan je zending?

Als je schade constateert aan je zending, verzoeken we je vriendelijk om dit direct te melden. Om je melding zo snel mogelijk te kunnen verwerken, vragen we je om duidelijke foto’s te maken van de schade, terwijl het product nog op de pallet en in de originele verpakking zit. Deze foto’s kun je samen met je melding naar onze klantenservice sturen. We zullen je verzoek zo snel mogelijk beoordelen en contact met je opnemen over de verdere afhandeling.

Retourneren van je bestelling

Ik wil mijn bestelling retourneren, wat nu?

  • Stuur binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar : info@buitenpaneel.nl met je ordernummer en de producten die je wenst te retourneren. Nadat je de e-mail hebt gestuurd naar ons heb je nog eens 14 dagen de tijd om je retour te versturen.
  • Zodra wij je e-mail hebben ontvangen nemen we direct contact op met Melis om ze op de hoogte te stellen van de retouraanvraag.
  • Melis neemt vervolgens contact met de klant op om een ophaaldatum in te plannen.
  • Op de afgesproken ophaaldatum zal Melis de retour ophalen en versturen naar het magazijn van Melis.
  • Wanneer Melis de retourzending heeft afgeleverd in het magazijn van Buitenpaneel controleert Buitenpaneel de retour, als alles correct is wordt het volledige bedrag, minus de overeengekomen retourkosten en verzendkosten, binnen 7 dagen gecrediteerd.

Let op: Wij brengen altijd €135 retourkosten in rekening.

Uitzonderingen op retourneren

Sommige producten kunnen niet worden geretourneerd, zie onderstaand deze producten:

  • Producten die op maat gemaakt zijn. Het gaat dan om de producten waarvan in de notitie bij het bestellen een andere maat dan de reguliere maten is opgegeven. Denk hierbij aan het inkorten van panelen tot een bepaalde lengte.
  • Producten die zich niet meer in de orgineele verpakking bevinden, zelf terugkomen brengen is uiteraard wel mogelijk mits dit binnen twee weken na factuurdatum is.

Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te controleren, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan de klant doorberekenen. Behandel het product dus ten alle tijden met zorg en zorg ervoor dat deze in geval van een retour goed is verpakt.